Estetika videospota u poeziji Branka Čegeca
Hauptsächlicher Artikelinhalt
Abstract
U radu se analiziraju tragovi estetike videospota u poeziji Branka Čegeca kao istaknutog autora hrvatskog pjesništva iskustva jezika, kako je naraštaj ranije nazvao Zvonimir Mrkonjić i metajezičnog pjesništva, kako je Čegeca s pjesnicima spomenutih koncepata iskustva jezika skupno nazvao Goran Rem. Cilj je uputiti na elemente književnog kontakta s videospotovskim jezikom, odnosno pristupiti poeziji koja se konkretno i konkretistički, svojim jezičnim materijalom smješta u estetike video spota, kakvi su glavni rani projekti umjetnosti video spota Nam June Paika i Laurie Andersson. Upravo naziv „pjesništvo iskustva jezika“ signalizira kako se radi o pjesništvu čije je glavno obilježje jezična kodiranost odnosno metajezičnost te se rad bavi i sviješću o primanju tragova druge umjetnosti, prije svega videospotovskih. Polazi se od definicija intermedijalnosti, medija, postmodernizma i videospota. Analize predložaka u radu izdvajaju audiospotovske elemente vizualnosti i auditivnosti te donose nove interpretacije Čegecovih poetskih tekstova.