Dekonstrukcija semiorijentalizma i balkanizma u autobiografskoj prozi Enza Bettize i Grytzka Mascionija
Main Article Content
Sažetak
Rad analizira načine dekonstrukcije nekih dominantnih elemenata semiorijentalističkoga i balkanističkoga diskursa (kako ih definiraju Nino Raspudić i Maria Todorova) u autobiografskoj prozi Enza Bettize i Grytzka Mascionija potkraj 20. stoljeća. U kontekstu Bettizine dekonstrukcije balkanskih mitova o uzrocima i prirodi rata 1990-ih u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini u djelu Esilio (Progonstvo), rad se fokusira na njegovu analizu uloge negativne percepcije elemenata osmanske baštine u stvaranju ideološkoga okvira velikosrpske ideologije, kao i na različite funkcije prikaza dalmatinskoga zaleđa (Vlaja) u djelu Esilio u usporedbi s motivacijama za prikaz Morlaka u talijanskoj semiorijentalističkoj tradiciji kasnoga 20. stoljeća. U romanu Puck Grytzka Mascionija distanciranje od jadranskoga semiorijentalističkog diskursa očituje se u odbijanju da se kulturna dostignuća Dalmacije pripišu isključivo venecijanskomu i talijanskom utjecaju te u privilegiranju Dubrovnika u predstavljanju hrvatskoga i dalmatinskoga identiteta. Odmak od semiorijentalizma u Pucku popraćen je snažnim intertekstualnim dijalogom s ishodištem toga diskursa – djelom Alberta Fortisa Put po Dalmaciji.
