Elementi gotičke fikcije u filmu Pedra Almodóvara Koža u kojoj živim (2011)

Main Article Content

Jelena Pataki

Sažetak

Cilj je rada istražiti elemente gotičke književnosti u filmu Koža u kojoj živim (2011) priznatog španjolskog redatelja Pedra Almodóvara. Film se često promatra kao izričito moderno umjetničko djelo zahvaljujući bavljenju suvremenom problematikom složenih etičkih i moralnih nedoumica povezanih s genetskim inženjeringom i raslojavanjem identiteta pojedinca. Unatoč neporecivoj prisutnosti navedenih elemenata, tekst namjerava pokazati kako struktura filma zapravo čvrsto počiva na mnogo starijoj matrici, onoj gotičke književnosti, očitujući se brojnim prepoznatljivim i lako uočljivim motivima i konvencijama. Počevši s klasičnim gotičkim toposom – bespomoćnom junakinjom smještenom usred jezive, klaustrofobične arhitekture te groteskne atmosfere koja pobuđuje strepnju pred neizbježnom propašću – u radu se promišlja o Almodóvarovu prikazu koncepata kao što su smrt, dvojnici i snovi kako bi se pokazalo da djelo španjolskog redatelja dijeli brojne sličnosti s kanonskim anglofonim žanrom. Nadalje, analiza se neizostavno dotiče uočljivih poveznica između Frankensteina, ključnog teksta gotičke književnosti, te suvremenih parnjaka Shelleyina ludog znanstvenika i Čudovišta, utjelovljenih dr. Robertom Ledgardom i njegovom Verom.

Article Details

Kako citirati
Pataki, J. (2023). Elementi gotičke fikcije u filmu Pedra Almodóvara Koža u kojoj živim (2011). Anafora, 3(2), 225–242. Preuzeto od https://naklada.ffos.hr/casopisi/index.php/anafora/article/view/173