Svrha umjetnosti: inteligentni dijalog ili puki ukras?

Main Article Content

Jeannine Belgodere

Sažetak

Ovaj članak prikazuje lik i djelo kipara Allana Housera i njegova sina Boba Haozousa, pripadnike naroda Chiricahua Apache, kroz sintezu dvaju razgovora s Bobom Haozousom vođenih u srpnju 2013. i 2014. godine u Santa Feu u Novom Meksiku. U tim razgovorima, koje ću po potrebi komentirati, Bob Haozous izrazio je svoje mišljenje o očevim umjetničkim djelima koja prema njegovu mišljenju prenose romantizirano viđenje Indijanaca. Za Boba Haozousa Allanov portret dostojanstvenih i lijepih Indijanaca neodvojiv je od određenog ekonomskog i političkog konteksta. On također kritizira Sajam indijanskih kultura kao ogledalo romantizirane povijesti starosjedilaca. Doista, umjetnost koja prikazuje pravu stvarnost i nedaće starosjedilaca nije prisutna u radovima izloženima na sajmovima indijanskih kultura, posebice na onom koji se održava u kolovozu u Santa Feu u Novom Meksiku. Bob Haozous drži da starosjedilački umjetnici ne bi trebali rabiti umjetnost samo kao unutarnji dijalog, nego i kao oblik političke poruke. Njegovo viđenje indijanskog identiteta kao filozofije, a ne genetski određenog identiteta, također je revolucionarno, kao što je i njegova umjetnička kritika Indijanaca koji su postali „kulturalni zombiji“.

Article Details

Kako citirati
Belgodere, J. . (2023). Svrha umjetnosti: inteligentni dijalog ili puki ukras?. Anafora, 3(2), 243–256. Preuzeto od https://naklada.ffos.hr/casopisi/index.php/anafora/article/view/174