Višestruka lica prirode: ekokritičko čitanje koncepata divljine i uzvišenosti u odabranim pjesmama Johna Keatsa

Main Article Content

Morteza EMAMGHOLI TABAR MALAKSHAH
Behzad Pourqarib

Sažetak

Rad propituje koncepte divljine i uzvišenoga te razmatra različite poglede na prirodu u poeziji Johna Keatsa kroz ekokritičku teorijsku perspektivu. Analiza pjesama „O solitude!“ (1816), „On the Sea“ (1817), „Written Upon the Top of Ben Nevis“ (1838) i „La Belle Dame Sans Merci“ (1819) služi se dvama ekokritičkim pristupima – „duboka ekologija“ i projekt „Dark Mountain“ – kako bi ukazala na to da je Keatsova koncepcija prirode istodobno ekocentrična i iznimno skeptična jer ukazuje na ljudsku krhkost i ranjivost. U radu se tvrdi da takav oksimoronski, premda izuzetno snažan i relevantan pristup dihotomiji između čovjeka i prirode odgovara Keatsovoj definiciji sebe kao „pjesnika kameleona“ kojega karakteriziraju različiti oblici i sposobnost promatranja stvari iz različitih perspektiva.

Article Details

Kako citirati
EMAMGHOLI TABAR MALAKSHAH, M. ., & Pourqarib, B. . (2023). Višestruka lica prirode: ekokritičko čitanje koncepata divljine i uzvišenosti u odabranim pjesmama Johna Keatsa. Anafora, 5(1), 233–247. Preuzeto od https://naklada.ffos.hr/casopisi/index.php/anafora/article/view/225