Zašto je „ono” rodno određeno? – Konstrukcija roda u filmu Alexa Garlanda Ex-Machina (2015.)

Main Article Content

Emilia MUSAP

Sažetak

Analizom filma Alexa Garlanda Ex-Machina (2015.), ovaj rad propituje mogućnosti koje kiborg predstavlja u reprezentaciji roda izvan tijela i u utjelovljenju entiteta izvan ljudskog. Referirajući se na Donnu Haraway, Judith Butler i Rogera Andrea Sørru, ovaj rad želi pozicionirati tijelo kiborga kao objekt manipulacije i kontrole te ispitati sljedeće pretpostavke: kako je tijelo uvijek rodno određeno, unatoč mnogobrojnim tehnološkim mogućnostima njegove (re)konstrukcije, te kako muški i ženski kiborzi dijele dijametralno suprotne uloge, u kojima su potonji isključivo pozicionirani kao seksualni predmeti i/ili potencijalni ljubavni interesi, te kodirani kao heteroseksualni. Sukladno tome, cilj ovog rada je ilustrirati kako Ex-Machina ne portretira rod na progresivan način, već ponavlja ustaljene stereotipe uspostavljajući ga kao sredstvo muške kontrole sa svrhom postizanja iluzije čovjeka, seksualne gratifikacije ili zadovoljstva koje proizlazi iz uspostave dominacije.

Article Details

Kako citirati
MUSAP, E. . (2023). Zašto je „ono” rodno određeno? – Konstrukcija roda u filmu Alexa Garlanda Ex-Machina (2015.). Anafora, 5(2), 403–413. Preuzeto od https://naklada.ffos.hr/casopisi/index.php/anafora/article/view/236