Simbolički poredak u pjesmama „Tatice“ i „Ženski Lazar“ Sylvije Plath: lakanovsko čitanje

Main Article Content

Somaye MOSTAFAEI
Ensieh SHABANIRAD

Sažetak

Djela Sylvije Plath uglavnom se smatraju samorefleksivnim zrcalima koja odražavaju njezine teškoće, posebice problematičan odnos s ocem i suprugom. Njezine reakcije na rodnu pristranost jezika, glavnog medija diskursa kojima dominiraju muškarci, pune su proturječnih pobuda. U jednu ruku, kao jedna od subjekata jezika, Plath želi sačuvati svoj podređen položaj; u drugu ruku, kao pjesnikinja želi stvoriti vlastiti poredak oslobođen ograničujuće i opterećujuće prisutnosti androcentričnog jezika. Rad istražuje ulogu Oca u dvama značajnim djelima Sylvije Plath – pjesmama „Tatice“ (1965.) i „Ženski Lazar“ (1965.) – i to primjenom postavki Jacquesa Lacana o poretku oblikovanja identiteta i stvaranja subjekta, osobito Lacanova simboličkog poretka. Rad nastoji utvrditi kako prisutnost i odsutnost očinske figure utječu na Plath i kako ona oblikuje nov simbolički poredak sa slobodnom igrom značenja te bez dominantnog Očeva glasa.

Article Details

Kako citirati
MOSTAFAEI, S. ., & SHABANIRAD, E. (2023). Simbolički poredak u pjesmama „Tatice“ i „Ženski Lazar“ Sylvije Plath: lakanovsko čitanje. Anafora, 5(2), 429–444. Preuzeto od https://naklada.ffos.hr/casopisi/index.php/anafora/article/view/238