Potraga za pravom subjektivnošću nasuprot otkrivanju transsubjektivizacije u romanu GUT Symmetries Jeanette Winterson

Main Article Content

Hoda Niknezhad‐Ferdos
Bakhtiar Sadjadi

Sažetak

Rad pomno istražuje proces oblikovanja identiteta u likovima romana Gut Symmetries spisateljice Jeanette Winterson sljedećim pojmovima Catherine Malabou: plastičnost, destruktivna plastičnost ili trauma te transsubjektivacija. Identitet kao nedosljedan proces postajanja u romanu se analizira kroz perspektivu likova, posebice Alice. Identitet kao puki prostor ili pukotinu, koji subjektu pruža trajnu mogućnost da sam sebe promatra, moguće je predstaviti kao Malabouin pojam plastičnosti subjektivnosti ili transsubjektivacije. Pritom se u odnos dovode podatnost kvantne fizike te transsubjektivnosti s ciljem isticanja kako prisutnost, vrijeme, identitet, pa čak i biće, nisu ništa drugo doli plastičnosti ili neprestano fluktuirajuće (ne)materije. Plastičnost kao apsolutna srž postojanja, identiteta i ljubavi očituje se kroz transsubjektivnost. Sadizam kao oblik destruktivne plastičnosti ističe se u romanu kao smrtonosni nagon i potvrđuje plastičnost ljubavi, otvorene za pretvorbu u mržnju. Ističući ženstvenost kao odsutnost suštine, Alice i Stella donose se kao primjeri promjenjive i nestalne ženstvenosti.

Article Details

Kako citirati
Niknezhad‐Ferdos, H. ., & Sadjadi, B. . (2023). Potraga za pravom subjektivnošću nasuprot otkrivanju transsubjektivizacije u romanu GUT Symmetries Jeanette Winterson. Anafora, 8(1), 125–147. Preuzeto od https://naklada.ffos.hr/casopisi/index.php/anafora/article/view/314