„Što radi zdravouman”: Dekonstrukcijsko čitanje drame Rosencrantz and Guildenstern Are Dead Toma Stopparda

Main Article Content

Sayyed Rahim MOOSAVINIA
Fatameh RAEISI

Sažetak

Rad tematizira Hamletovo ludilo u drami Toma Stopparda Rosencrantz i Guildenstern su mrtvi, utemeljenoj na Shakespeareovu Hamletu, te donosi kritiku kroz perspektivu naslovnih likova koji zahvaljujući Stoppardovoj inverziji sporednih i glavnih lica dospijevaju u prvi plan. Koncept ludila općenito je složen i uključuje mnogo različitih obilježja, posebice povijesna s obzirom na to da se definicija ludila mijenjala kroz različita povijesna razdoblja. Smještanjem Stoppardova Rosencrantza i Guildensterna u povijesni kontekst, rad pokazuje kako kao drama napisana u drugoj polovici 20. stoljeća njihova kritika Hamletova ludila sa svim zamršenostima svojega jezika podriva binarnu opoziciju zdravog razuma i ludosti kroz poststrukturalizam 20. stoljeća i ne daje jasan odgovor na pitanje Hamletove ludosti. Međutim, kao drama čija je radnja protkana kontekstom renesansne drame Hamleta, ona odražava određena društvena i politička obilježja toga Shakespeareova djela, budući da na Rosovu i Guilovu procjenu Hamletova stanja velik politički utjecaj ima Klaudije.

Article Details

Kako citirati
MOOSAVINIA, S. R. ., & RAEISI, F. . (2023). „Što radi zdravouman”: Dekonstrukcijsko čitanje drame Rosencrantz and Guildenstern Are Dead Toma Stopparda. Anafora, 8(1), 187–200. Preuzeto od https://naklada.ffos.hr/casopisi/index.php/anafora/article/view/317