Modern Theater from Aesthetic Perspectives: Negation, Aesthetic Truth, and Temporal Dialectics in Eugene O’Neill’s Long Day’s Journey into Night

Main Article Content

Seyedeh S. FOROOZANI
Bahee Hadaegh

Sažetak

Moderna estetika fascinira je kakvoćom empirijskih izraza u umjetnosti u kojoj najnedohvatljiviji oblici iskustava traže utočište za opstanak kroz temporalnu dijalektiku. Dok moderna umjetnost nastoji transcendirati svoje inherentno iskustvo patnje kroz negiranje sociopolitičke stvarnosti nametnute supresivne boli, estetska teorija Theodora Adorna povezuje se s proučavanjem nediskurzivnoga oblika iskustva koji se odnosi na prolaznu prirodu višeslojne istine, kompromitirajući samorefleksivnu i subjektivno vremensku bit na kojoj završavaju sva estetska pitanja. U skladu s tim, ovaj članak ima za cilj pristupiti mentalnomu teatru Eugenea O’Neilla iz nove perspektive, priznajući značenje temporalne dijalektike u modernoj estetici. Aktualna istraživanja stoga proučavaju O’Neilleovo Dugo putovanje u noć na temelju elemenata temporalne dijalektike i estetske negacije, potvrđujući značenje ovih elemenata u detektiranju ultimativne estetske istine u književnim djelima.

Article Details

Ključne riječi:
Dugo putovanje u noć, Eugene O’Neill, Theodor Adorno, estetska teorija, negacija, istina, temporalna dijalektika
Kako citirati
S. FOROOZANI, S. ., & Hadaegh, B. (2024). Modern Theater from Aesthetic Perspectives: Negation, Aesthetic Truth, and Temporal Dialectics in Eugene O’Neill’s Long Day’s Journey into Night. Anafora, 10(1), 149–171. Preuzeto od https://naklada.ffos.hr/casopisi/index.php/anafora/article/view/874