Hrvatski tradicijski napjevi Međimurja na tragu Havelockovih kognitivnolingvističkih koncepata

Main Article Content

Lidija Bajuk
https://orcid.org/0000-0003-4335-9390

Sažetak

U radu se hrvatski tradicijski napjevi Međimurja nastoje razgraničiti prema dvama temeljnim kognitivnolingvističkim konceptima, predstavljenima 1986. godine u djelu „Muza uči pisati – Razmišljanje o usmenosti i pismenosti od antike do danas” američkog filologa Erica Alfreda Havelocka. Tradicijske pjesme ispjevane jezikom usmene predaje koji predočava ponašanje mitskih bića ili ljudi u mitskome prirodnom ili stvarnome kulturnom okruženju (A) i pjesme ispjevane jezikom pisane predaje koji artikulira jastvo (B) kognitivna lingvistika kao suvremena humanistička znanstvena disciplina razmatra u kontekstu dvosmjernoga stvaralačkog suodnosa svjetonazora autora/izvođača i slušatelja, čiji osobni stavovi reinterpretiraju i redefiniraju svijet.

Article Details

Ključne riječi:
Eric A. Havelock, kognitivnolingvistički koncepti, usmenost, pismenost, hrvatski tradicijski napjevi Međimurja
Kako citirati
Bajuk, L. (2022). Hrvatski tradicijski napjevi Međimurja na tragu Havelockovih kognitivnolingvističkih koncepata. Anafora, 1(1), 13–35. Preuzeto od https://naklada.ffos.hr/casopisi/index.php/anafora/article/view/90