Gimnazijska knjižna zbirka kao muzejska zbirka

Main Article Content

Tihana Lubina

Sažetak

U radu se istražuje i analizira Gimnazijska knjižna zbirka Muzeja Slavonije, nekada bivša knjižnica Velike gimnazije u Osijeku, u kontekstu muzejskoga predmeta. Naime, stara knjiga danas upravo svojim povijesnim identitetom i svojim materijalnim posebnostima može vrlo vjerno odraziti povijesna zbivanja neke sredine te o njoj generirati određene nove spoznaje koje su je tijekom vremena oblikovale. S ciljem potvrđivanja navedenoga provedena je analiza odabranih jedinica građe Gimnazijske zbirke te se pokazalo da pojedinačni primjerci unutar knjižne zbirke kao cjeline u novoj muzejskoj realnosti doista mogu funkcionirati kao muzejski predmeti. Potvrđuje se da takav muzejski predmet ulogom aktivnoga sudionika vremena i prostora danas komunicira svojim materijalnim posebnostima (uvezima, ukrasima, ex librisima, posvetama, pečatima, bilješkama na marginama i sl.) te time, u svakome smislu, postaje mjerodavan i vrijedan povijesni izvor za daljnja proučavanja kulturno- povijesnih posebnosti osječkoga kraja.

Article Details

Ključne riječi:
Gimnazijska knjižna zbirka, Muzej Slavonije, muzejska zbirka, muzejski predmet, stara knjiga
Kako citirati
Lubina, T. (2024). Gimnazijska knjižna zbirka kao muzejska zbirka. Anafora, 11(1), 127–139. Preuzeto od https://naklada.ffos.hr/casopisi/index.php/anafora/article/view/972