Rodne uloge i ženski identitet u dramama Dugo putovanje u noć Eugenea O’Neilla i Sjećam se mame Johna Van Drutena

Main Article Content

Lucija Periš

Absztrakt

Rad istražuje problematiku rodnih uloga u patrijarhalnom društvu u drami Dugo putovanje u noć (1956.) Eugenea O’Neilla i drami Sjećam se mame (1944.) Johna Van Drutena, s obzirom na prikaz lika majke. Eugene O’Neill donosi priču o disfunkcionalnoj obitelji Tyrone, dok John Van Druten prikazuje blisku obitelj norveških imigranata Hansona. Iako naizgled drugačije, dvije su obitelji slične po patrijarhalnom ustroju, što se odražava na likove majki koje se prilagođavaju tradicionalnim rodnim ulogama. Van Drutenova protagonistica Marta Hanson nesebična je i brižna majka zaslužna za sreću svoje obitelji, za razliku od Mary Tyrone koja je ovisna o morfiju i okrivljena za propast vlastite obitelji. Unatoč očiglednim razlikama između protagonistica, obje su procjenjivane na temelju istih kriterija – njihovog odnosa prema suprugu, djeci, te naposljetku novcu i karijeri. U radu se primjenjuje rodna teorija Simone de Beauvoir na temelju koje se proučava ponašanje protagonistica u tri situacije – bračnom životu, majčinstvu i poslovnom svijetu. Rad dolazi do zaključka da iako su Mary i Marta procjenjivane na temelju istih kriterija, razlikuju se u tome da Marta uspješno ispunjava očekivane uloge, dok Mary to ne uspijeva. Stoga majke u navedenim dramama čine binarne opreke – majka u Van Drutenovoj drami prikazana je kao svetica hvaljena za podnesene žrtve, dok je majka u O’Neillovoj drami prikana kao grešnica čiji propusti vode do obiteljske propasti.

Article Details

Hogyan kell idézni
Periš, L. (2023). Rodne uloge i ženski identitet u dramama Dugo putovanje u noć Eugenea O’Neilla i Sjećam se mame Johna Van Drutena. Anafora, 9(1), 25–43. Elérés forrás https://naklada.ffos.hr/casopisi/index.php/anafora/article/view/361