Moć ljubavi i ljubav prema moći: igranje uloga u Shakespeareovoj komediji Na tri kralja ili kako hoćete

Hauptsächlicher Artikelinhalt

Ljubica Matek

Abstract

Po uzoru na novohistoristički obrazac interpretacije, autorica iščitava Shakespearovu komediju Na Tri kralja ili kako hoćete (Twelfth Night, or What You Will) kao književno-povijesni dokument u kojemu se ponavlja obrazac prisvajanja i osiguravanja moći kojim se koristila tadašnja engleska kraljica Elizabeta I. Takvim iščitavanjem, rad ispisuje novu interpretativnu nit te, na prvi pogled, apolitične komedije o zamjeni identiteta nesretnih ljubavnika, koja biva razriješena naizgled tipično sretnim krajem – trima vjenčanjima. Paralelna analiza teksta i konteksta pokazat će da je Na Tri kralja društveno subverzivan tekst iz kojega proizlazi kako je maskiranje, odnosno kostimiranje, nužan preduvjet za postizanje osobnih i političkih ciljeva, u fikcionalnom kontekstu protagonista dramskog teksta i u povijesnom kontekstu elizabetinske Engleske.

Artikel-Details

Zitationsvorschlag
Matek, L. (2022). Moć ljubavi i ljubav prema moći: igranje uloga u Shakespeareovoj komediji Na tri kralja ili kako hoćete. Anafora, 1(2), 177–196. Abgerufen von https://naklada.ffos.hr/casopisi/index.php/anafora/article/view/110