Transrodnost u pripovijesti i filmu Albert Nobbs
Hauptsächlicher Artikelinhalt
Abstract
Promišljajući o naratologiji i njezinu odnosu s drugim analitičkim i metodološkim modelima unutar humanističkih znanosti, u radu se analizira položaj likova pripovijetke Albert Nobbs (1918) irskog pisca Georgea Moorea u odnosu na istoimenu filmsku adaptaciju redatelja Rodriga Garcíje (2011). Budući da dva različita medija pružaju i različite naratološke uvide u problematiku pripovijesti, u radu se polazi od pretpostavke da se i identitet likova, prije svega naslovnog junaka, oblikuje drukčije u filmu, odnosno u književnom tekstu. Takva je razlika najviše uočljiva u kategoriji rodnog identiteta, odnosa muško/žensko, ali i u prisutnosti latentne homoseksualnosti (lezbijska žudnja), što svakako djeluje radikalno s obzirom na to da se radnja odvija u XIX. st. Uz promišljanja suvremenih teoretičara rodnog identiteta, u radu će se pokušati analizirati dva naratološki različita pristupa oblikovanju identiteta čime se stječe dojam da se identitet Alberta Nobbsa svakovrsnim lomovima i okolnostima zapravo reflektira kao trajna potraga za svojom stabilnošću koja nerijetko rezultira sukobom sa samim sobom, ali i konzervativnim društvom koje ga okružuje.