Afrička se žena diže iz pepela: Mimikrija klasične etnografije u romanu Alice Walker Posjedovati tajnu radosti

Main Article Content

Zohreh RAMIN
Farshid Nowrouzi ROSHNAVAND

Sažetak

Prije pojave dekonstrukcijskih pristupa u drugoj polovici dvadesetog stoljeća, antropologija i etnografija bile su predstavljene kao znanstvene discipline čiji je glavni cilj bio pružiti objektivnu analizu drugih kultura. Međutim, nastanak kritičkih pristupa kao što su postkolonijalizam, feminizam i postmodernizam doveo je u pitanje težnju tih disciplina prema znanstvenosti i objektivnosti razotkrivanjem njihove seksističke i rasističke pozadine. Postmodernistički zeitgeist doveo je do nastanka novih etnografija u pokušaju da se naruši hijerarhijski odnos između istraživača i proučavanog subjekta, predmeta klasične etnografije, neposrednim uključivanjem marginaliziranih glasova. Štoviše, te su nove etnografije oslabile čvrste žanrovske granice između znanosti i fikcije uspostavom „etnografskog romana“ kao medija koji predano daje glas podčinjenima. Roman Alice Walker Posjedovati tajnu radosti (1992), čija je junakinja potlačena afrička žena, jedan je od tih novih etnografskih romana. Ono po čemu je rad A. Walker zamjetan jest subverzivna uporaba konvencionalnog etnografskog pisma kojom se izriče otpor afričkom patrijarhatu i njegovom užasnom ritualu ženskog obrezivanja.

Article Details

Kako citirati
RAMIN, Z., & Nowrouzi ROSHNAVAND, F. . (2023). Afrička se žena diže iz pepela: Mimikrija klasične etnografije u romanu Alice Walker Posjedovati tajnu radosti. Anafora, 4(1), 73–97. Preuzeto od https://naklada.ffos.hr/casopisi/index.php/anafora/article/view/186