Teška vremena i humanističko obrazovanje. Tko danas uopće čita Dickensa?

Main Article Content

Ljubica MATEK

Sažetak

Rad iščitava roman Charlesa Dickensa Teška vremena (1854) kroz prizmu problematike obrazovanja. U romanu se prikazuje racionalistički, pozitivistički, empirijski usmjeren obrazovni sustav koji se isključivo temelji na činjenicama i zabranjuje svaki oblik mašte ili umjetničkog rada i razmišljanja, a napose čitanje književnih djela. Prikazom sudbine likova (učenika Gradgrindove škole), propituje se opravdanost i učinkovitost takvog utilitaristički usmjerenog obrazovanja, dok se odgojem i odrastanjem Sissy Jupe, utemeljenom na humanističkim vrijednostima, prikazuje alternativa takvom obrazovnom procesu. U zaključku se ističe nužnost cjelovitog obrazovanja osobe kao društveno i moralno poželjnije alternative od obrazovanja radnika za tržište te se naglašava uloga književnosti i čitanja u procesu sazrijevanja, socijalizacije, razvoja empatije i samoaktualizacije.

Article Details

Kako citirati
MATEK, L. (2023). Teška vremena i humanističko obrazovanje. Tko danas uopće čita Dickensa?. Anafora, 7(2), 453–474. Preuzeto od https://naklada.ffos.hr/casopisi/index.php/anafora/article/view/301