Pjesnička maska, tradicija villonske balade i ljevičarstvo u srednjoeuropskom pjesništvu 1930-ih
Main Article Content
Sažetak
Studija obrađuje dvije zbirke mađarske, jednu zbirku češke i jednu hrvatske poezije, koje su nastale u drugoj polovici tridesetih godina 20. stoljeća. Razmatrane zbirke Györgya Faludyja, Jánosa Erdődyja, Vítězslava Nezvala i Miroslava Krleže postavljaju problem autorstva, reprezentiraju maskirano pjesništvo, konstruiraju tuđe uloge (Villon, Petrica Kerempuh) i koriste pseudonim (Robert David). Navedene četiri zbirke zanimljive su i s gledišta srednjoeuropske recepcije Villona i žanrovske tradicije francuske balade s kojom su izravno ili posredno povezane. Sa stajališta ljevičarske političke poezije, zbirke se može smatrati i vrhunskim produkcijama. U slučaju istraživanja odnosa autora i njihovih maski nezaobilazno je analizirati pjesničku pojavu apostrofa i fenomenalizaciju pjesničkih glasova.